ghalifarsi

قالیشویی فارسی

ghalifarsi

قالیشویی فارسی

شستشوی فرش

شستشو فرش
در کارخانه قالیشوئی فارسی طی سالیان تجربه¬های فنی در شستشوی تکمیلی به دست آورده ایم که به اطلاع شما مشتریان می رسانیم.


1- قبل از شستشو کارشناس خبره و مجرب فرش را به صورت کامل کارشناسی کرده و درصورت عدم تأیید و وجود عیوب نظیر: پوسیدگی، پارگی و ... با مشتری مبنی بر رفع آن هماهنگی لازم انجام شده یا درغیر تصمیم گیری مشتری بر رفع عیوب فرش ادامه کار شستشو انجام می گیرد.
2- در مرحله دوم فرشهای که دارای خاک و گردغبار زیادی باشد وارد دستگاه های اتومات دورانی شده تا با چرخش، خاک کاملاً از مغز فرش خارج شود.
3- فرشهای دستبافت از لحاظ پایداری رنگ و ثبات تست می شوند.
4- فرشها قبل از شستشو بصورت کامل با آب جاری و پرفشار پشت و رو آبکشی کامل و کُر اسلامی داده می شود.
5- شستشو با ماده شوینده برای از بین بردن کثیفی، چربیها، لکه ها  (غیرپایدار) بصورت آهسته شروع می شود. در این مرحله لکه های پایدار نمایان و آشکار می شود.

قالیشویی فارسی , قالیشویی در تهرانپارس

(لکه هایی که بصورت پایدار روی فرش نظیر لکه چای، جوهر، یا هر ماده دیگری که رنگ پایداری داشته باشد با مشتری هماهنگ شده و برای برداشتن آن اساتید لکه بردار جهت رفع لک اقدام می شود)
6- ریشه با استفاده از هرچه به آرامی شستشو می شود.
7- بعد از تمام مراحلی که ذکر شد شستشوی کامل فرش با استفاده از مواد شوینده اصلی و استاندارد شروع می شود و پس از خاتمه کار مجدداً آبکشی کامل انجام می شود.
8- در مرحله پایانی بعد از آبکشی کامل فرش با فشار زیاد به کمک دستگاه های اتومات غلطکی و دوّرانی آب را از لابه لای پرزها و الیاف قالی به صورت کامل خارج نموده و برای کنترل نهایی وارد گرمخانه گازی می¬شود.
(البته در فصول بهار، تابستان و قسمتی از پاییز فرشها بر روی شن های تمییز پهن شده و توسط آفتاب خشک می شود، نور خورشید باعث ازبین رفتن بید و کپک احتمالی می گردد)
9- خشک کردن فرشها چند ساعتی طول کشیده و موقع خارج شدن از گرمخانه و حرکت آنها بر روی نوار چرخشی و کنترل نهایی شده بصورت اتومات لول می شود و آماده بسته بندی و کاور شدن می گردد بعد از حمل توسط افراد مجرب با ماشینهای مسقف تحویل شما مشتریان عزیز و گرامی می گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.